czwartek, 7 stycznia 2016

Częstochowa

Najwyższy czas na moją małą kolekcję kartek z Częstochowy :) Wszystkie od Marcina | romanka w ramach konkursów lub wymian na forum. Każda inna, pięknie wypisana i z różnorodnymi znaczkami. Serdecznie za wszystkie dziękuję!

Jasna Góra... chyba większość kojarzy to miasto z tym sanktuarium i jest to miejsce, do którego ciągną pielgrzymi/turyści. Sama pamiętam to podejście z dwóch pieszych pielgrzymek z początku studiów. Zachciało mi się wędrować aż z Pomorza ;) Wspaniale wspominam te dni, a część zawartych wtedy znajomości trwa do dziś.

Już przy okazji Krakowa pisałam, że lubię miasta nocą.

Ta kartka zaś dobrze pokazuje, że Częstochowa, to nie tylko KK, ale i np. klasycystyczny budynek muzeum (dawniej ratusz) czy balansująca rzeźba - skojarzenie z Bydgoszczą :)

Koło dworca stoi zaś zabytkowy parowóz ;) Z dopasowanym znaczkiem na odwrocie.


9 komentarzy:

  1. O tak, ta nocna pocztówka najbardziej mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się właściwie podobają wszystkie, a cieszy to, że każda inna :)

      Usuń
  2. Mnie podoba się pierwsza oraz ta w nocnym wydaniu. W Częstochowie byłam chyba trzy razy i wielokrotnie przejazdem, ale na nogach nigdy. Podziwiam, bo z Pomorza trochę kilometrów jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrząc na mapę odległość rzeczywiście spora ;) ale jakoś się tego nie czuje jak się na kilkanaście dni rozłoży w dobrym towarzystwie :D

      Usuń
  3. nie posiadam tej środkowej a podoba mi się (poza parowozem) chyba najbardziej, bo pokazuje wreszcie jakieś inne miejsca, które też są interesujące w Częstochowie a nie tylko Jasną Górę. chociaż jak byłam w Częstochowie (a byłam tam nawet razem z całą grupą oprowadzana przez romanka) to chyba jednak żadnego z tych miejsc nie widzieliśmy, poszliśmy tylko pod Jasną Górę :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ogromna szkoda,że na kartkach z Częstochowy nie widnieje nic poza JG. A przecież jest wiele ciekawych miejsc.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jest daleko ode mnie do Częstochowy, mimo tego mam tylko 2 pocztówki z tej miejscowości. Mnie najbardziej podoba się pierwsza i ostatnia kartka :) Znaczek z parowozem jest genialny!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem wręcz przekonana, że mam taką pociągową kartkę w swojej kolekcji :)! Znaczek także, ale na innej pocztówce. Kocham kolej w każdej postaci :)!

    Pozdrawiam serdecznie, http://karlin91.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz - wszystkie chętnie czytam :)